A.Y.2016      > Vol.21 No.2  > Vol.21 No.1

Vol.21 No.2

下の画像をクリックすると、フルバージョンのPDFファイルが表示されます。
コンテンツごとに閲覧する場合は、目次をクリックしてください。


(フルバージョン)

新任教員紹介のページをご覧になるには、右側の個別ページにアクセスしてください。
Googleへのログインを求める画面が表示される際は、ご自分のICU Net ID (@icu.ac.jp)でログインをお願いいたします。

1) センター長挨拶

2) FD活動レポート

- Google Classroomの基本: 使いはじめる前に

3) アカデミック・ライティング

- ライティング教授法のベスト・プラクティス:大学・学部において採用できる10の法則
- ライティングサポートデスクとはどういうものか?

4) 役立つICTツール

- V-CUBEを使って学外との連携を図る

5) 新任教員紹介 *ICU Faculty and Staff only

6) セミナー参加レポート

- 大学FD学習会2016に参加して

7) 編集後記


You will need Adobe Acrobat reader to view the below newsletters. Adobe Acrobat file reader can be downloaded free from Adobe's site.

Please click the image below to open the Full Version. (except for "New Teaching Staff")
You can also click each content of this newsletter.

 
 (Full Version)
* To read "New Teaching Staff", please click the link on the right side and login Google with your ICU Net ID (@icu.ac.jp account).

1) ICU Research team at the Library of Congress

Exploring Japanese American Internment During World War
Report on the GLCA Library of Congress Research Initiative

2) Report on FD Activities

Teaching and Learning Centers in the United States
“Advising as Unlearning”‐Attending the 2016 NACADA Annual Conference

3) Teaching and Learning Support

“Flipping" a Classroom
Time Management Workshop

4) Good ICT Tools

Using iPads as a Teaching Tool

5) New Teaching Staff *ICU Faculty and Staff only

6) Editor's Note


Vol.21 No.1

下の画像をクリックすると、フルバージョンが表示されます。("新任教員紹介"のページを除く)
コンテンツごとに閲覧する場合は、目次をクリックしてください。


(フルバージョン)

新任教員紹介のページをご覧になるには、右側の個別ページにアクセスしてください。
Googleへのログインを求める画面が表示される際は、ご自分のICU Net ID (@icu.ac.jp)でログインをお願いいたします。

1) Library of Congress におけるICU研究チーム

- 第二次世界大戦時における日系人の強制収収容に関する調査
- GLCA Library of Congress Research Initiative報告

2) FD活動レポート

米国大学におけるTeaching and Learning Center の役割
“Advising as Unlearning”‐2016年NACADA年次大会 参加報告

3)  学修・教育支援

授業の「反転」
「タイムマネージメント・ワークショップ」報告

4) 役立つICTツール

iPadを使用した授業支援

5) 新任教員紹介 *ICU Faculty and Staff only

6) 編集後記


Please click the image below to open the full PDF file. (except for "New Teaching Staff")
You can also click each content of this newsletter.

 
 (Full Version)
* To read "New Teaching Staff", please click the link on the right side and login Google with your ICU Net ID (@icu.ac.jp account).

1) Message from the Director

2) Report on FD Activities

- Google Classroom: The Nuts and Bolts of Getting You Started

3) Academic Writing

- Best Practices in the Teaching of Writing: 10 Principles for College Faculty
- What is Writing Support Desk?

4) Good ICT Tools

- Connect with parties outside the school by using V-CUBE

5) New Teaching Staff *ICU Faculty and Staff only

6) Report on Seminar

- The University FD Learning Seminar 2016

7) Editor's Note