A.Y.2013   > Vol.18 No.2 > Vol.18 No.1 

Vol18, No.2

 Please click on the icon to the left to open the full PDF file.

○ Advising within the Graduate School
        Teruyoshi Sasaki (p.1) Mikitoshi Isozaki (p.3) Masaki Ina (p.4) Kenya Kubo (p.6)

○ Materials relate to the Graduate School 
        ・Master's Course (p.7)  ・Doctoral Course (p.11)
       
○ Report on the FD Seminars
        ・"50+ Hyper-Engaging Strategies for Any Class Size"/ Yuki Nishinoh (p.15)
        ・"Reasonable Accommodation in Higher Education: Recent Trend" / Kenya Kubo (p.16)
                                                                             

 左側のアイコンをクリックすると、フルバージョンのPDFファイルが表示されます。 

○ 大学院におけるアドヴァイジング
        佐々木 輝美 (p.17) 磯崎 三喜年 (p.19) 稲 正樹 (p.20) 久保 謙哉 (p.21)

○ 大学院に関する資料
        ・博士前期課程 (p.23)  ・博士後期課程 (p.27)

○ FDセミナー報告
        ・50+ Hyper-Engaging Strategies for Any Class Size /西納 由紀 (p.31)
        ・大学における合理的配慮について ―最近の傾向を中心に― /久保 謙哉 (p.32)


Vo.18, No.1

http://fd-newsletter.info.icu.ac.jp/backnumber/a-y-2013/vol18_no1_all_en.pdf Please click on the icon to the left to read the full PDF file.

○ Enriching Classroom Experience in Tandem with Teaching Assistant
        ・Greetings on Arrival from FD Director and Efforts for the Teaching Assistant System
                                                                                                              / Kenya Kubo (p.6)
        ・Summary of Results of 2nd TA/LA Survey (p.16)
        ・TA at ICU: The Past and the Future / Anri Morimoto (p.18)
        ・The Necessity of the TA System as a Training Opportunity for Educators
                                                                                      / Natsumi Ikoma (p.18)
        ・TAs and Course Development at ICU / Walter Dawson (p.20)
        ・The Role of TAs During Experiments and Labs in Natural Science Courses
                                                                                          / Hiroyuki Kose (p.21)

○ New Teaching Staff
        Beverley Curran (p.7) Yuko Iwata (p.11) Takuya Kaneko (p.24)
        Hiroshi Kouchi (p.24) Osamu Arakaki (p.25) Kazunori Hashimoto (p.25)

○ Report on the FD Seminars
        ・Open Course Ware and Open Education / Kenya Kubo (p.26)
        ・Managing TAs for More Effective Classes / Yuki Nishinoh (p.27)

 左側のアイコンをクリックすると、フルバージョンのPDFファイルが表示されます。

○ Teaching Assistant (TA)との協働で授業を豊かにする
        ・
FD主任着任のご挨拶とTA制度関連の取り組みについて /久保 謙哉 (p.1)
       
・第2回TA/LA制度に関する調査集計結果まとめ (p.2)
       
・ICUのTA制度 ―過去と将来 /森本 あんり (p.4)
       
・教育者養成としてのTA制度の必然性 /生駒 夏美 (p.4)
       
・ICUにおけるTAとコース開発 /ウォルター・ドーソン (p.6)
       
・自然科学系実験・実習クラスにおけるTAの役割 /小瀬 博之 (p.7)

○ 新任教員の紹介
        
ヘヴァリー・カレン (p.9) 岩田 祐子 (p.9) 金子 拓也 (p.10) 
        河内 宏 (p.10) 新垣 修 (p.11) 橋本 和典 (p.11)

○ FDセミナー報告
       
・オープンコースウェアとオープンエデュケーション /久保 謙哉 (p.12)
        ・より効果的な授業を目指したティーチング・アシスタントの活用について /西納 由紀 (p.13)