A.Y.2012   > Vol.17 No.2 > Vol.17 No.1 

Vol17, No.2

 Please click on the icon to the left to open the full PDF file.

○ Editor's Note (p.1)

○ Linguistics for Language Teaching / Yasuyo Moriya (p.2)

○ Making the Connection: Engaging Students in Large Classes / Suzanne Quay (p.4)

○ LNG101 Introduction to Linguistics Ⅰ / Tomoyuki Yoshida (p.6)

○ Condcting Student Research Projects in a General Education Center / Hideki Okamura (p.8)

○ Why is "Introduction to Christianity" so Interesting,
              Even When the Class is Big and Mandatory? / Anri Morimoto (p.11)

○ Issues in Teaching Specialized Courses with Students of Various Majors
                                                                           / Tomoiko Yamaguchi (p.13)

○ Report on the FD Seminar (December 18, 2012): Support for Special Needs
                                                                                   / Richard L. Wilson (p.15)
                                                           

 左側のアイコンをクリックすると、フルバージョンのPDFファイルが表示されます。

○ 編集後記 (p.16)

○ 教授用言語学 /守屋 靖代 (p.17)

○ 繋がりをつくる ―大教室で学生を惹きつけるには /スザンヌ・クェイ (p.18)

○ 言語学入門Ⅰ/吉田 智行 (p.21)

○ 一般教育の授業内での自由研究課題の実施 /岡村 秀樹 (p.23)

○ 大人数で必修の「キリスト教概論」がなぜ面白いか /森本 あんり (p.26)

○ 多様なメジャーの学生が履修する専門科目と教授法上の課題 /山口 富子 (p.28)

○ 障がい学生支援セミナー報告 (2012年12月18日開催) /リチャード・L・ウィルソン (p.30)
                                                                                       

                                   


Vo.17, No.1

 Please click on the icon to the left to read the full PDF file.

○ Editor's Note (p.16)

○ Academic Tenure Today / Richard L. Wilson (p.16)

○ A Proposal for ICU Contribution Units (ICUs) / Katsuhiko Mori (p.20)

○ Evaluating Teaching in the Tenure Process / Heather A. Montgomery (p.22)

○ University Tenure: A Natural Science Perspective / Kenya Kubo (p.24)

○ New Teaching Staff
        /Dai Hirashima (p.27) / Tsuyoshi Mizoguchi (p.27) / Eckhard Hitzer (p.28)
        / Takeshi Arimoto (p.28) / Christopher Bondy (p.29) / Csaba Olah (p.29)
        / Yasuo Shimizu (p.30) / Mayu Terada (p.30)

 左側のアイコンをクリックすると、フルバージョンのPDFファイルが表示されます。

○ 編集後記 (p.1)

○ 今日のアカデミアにおけるテニュア /リチャード・L・ウィルソン (p.1)

○ ICUコントリビューション・ユニット (ICUs) の提案 /毛利 勝彦 (p.5)

○ テニュア審査における教育実績の評価 /ヘザー・A・モンゴメリー (p.7)

○ 大学教員のテニュア -自然科学系の場合- /久保 謙哉 (p.9)

○ テニュア・トラックを管理する: アカデミック・ポートフォリオについて
                                                                        /リチャード・L・ウィルソン (p.10)

○ 新任教員の紹介
        
/平島 大 (p.12) /溝口 剛 (p.12) /エクハルト・ヒッツェル (p.13)
        
/有元 健 (p.13) /クリストファー・ボンディー (p.14) /チャバ・オラー (p.14)
        /清水 安夫 (p.15) /寺田 麻佑 (p.15)